Webinarium dotyczące „Premii społecznej” | Kujawsko-Pomorska Ekonomia Społeczna - ROPS w Toruniu

Informacje bieżące

Webinarium dotyczące „Premii społecznej”

We wtorek 20 sierpnia 2024 r. odbędzie się webinarium projektu „Premia społeczna” pt. „Jak wypełnić wniosek o grant krok po kroku?”.

Wydarzenie skierowane jest do potencjalnych grantobiorców „Premii społecznej”, czyli przedstawicieli samorządów i ich jednostek organizacyjnych. W trakcie spotkania zaprezentowany zostanie generator wniosków „Premii społecznej” i będą przekazane instrukcje, jak prawidłowo wypełnić wniosek, unikając najczęstszych błędów.

Przypomnijmy, że „Premia społeczna” to innowacyjny mechanizm wspierający rozwój lokalnego rynku usług społecznych. Jego głównym celem jest zachęcanie samorządów do zlecania tych usług podmiotom ekonomii społecznej. Mogą to zrobić w formie udzielenia zamówienia publicznego lub powierzenia zadania publicznego. Decydując się na takie rozwiązanie każda jednostka samorządu terytorialnego może ubiegać się o grant pokrywający do 25-70% wartości zamówionych usług. Maksymalna kwota grantu wynosi 350 tys. zł. Pod koniec lipca uruchomiona została I runda w ramach pierwszego naboru wniosków o przyznanie grantów. Alokacja na pierwszą rundę to 40 mln zł. Wnioski mogą składać gminy i powiaty, które zdecydują się zlecić usługę społeczną podmiotowi ekonomii społecznej (PES).

Zapisy na webinarium trwają do poniedziałku 19 sierpnia. Więcej szczegółów - tutaj.